Respondenten voor kwalitatief marktonderzoek – ga in gesprek met jouw doelgroep.

Wij zijn gespecialiseerd in het recruteren van respondenten voor groepsdiscussies, diepte-interviews en UX-research. Met meer dan 20 jaar ervaring zorgen wij ervoor dat je altijd de juiste respondenten spreekt voor jouw onderzoek.

Aan de slag

Aan de slag: Hoe werkt het?

Norstat recruteert respondenten voor jouw groepsdiscussie, diepte-interview of UX-research. Wij ontzorgen van begin tot eind. We leveren kwaliteit en flexibiliteit, altijd in goed overleg.

Het Norstatpanel geeft je toegang tot alle soorten doelgroepen. En als het nodig is, dan zetten we andere wervingsmethoden in. We gaan geen uitdaging uit de weg!

1

Briefing

Vertel ons wie je zoekt en waarom.

2

Werving

We gaan van start! Je hebt realtime inzicht via de Norstat client portal.

3

Veldwerk en feedback

Spreek de respondenten online, in onze venue of op jouw eigen locatie en geef ons feedback.

4

Incentives

Wij regelen de vergoeding voor de respondenten.

TestingTime

TestingTime – werving van gebruikers voor UX-research

TestingTime is our solution when you need users fast to test your product or application for further development. On the platform, you can specify participant criteria and receive immediate feedback on feasibility and costs. TestingTime is a flexible platform, ideal for agile development processes that incorporate multiple (iterative) sprints to get from a prototype to a Minimum Viable Product.

Visit testingtime.com, specify the type of participants you are looking for and your preferred methodology. The TestingTime calculator will immediately provide you with a cost quotation.

 

Snel en gemakkelijk een UX-research project opzetten.

TestingTime past de nieuwste screeningsmethodes en kunstmatige intelligentie toe om de juiste match te vinden in het panel van meer dan 1 miljoen consumenten. Het platform geeft vervolgens realtime informatie over ingeplande deelnemers.

Wij coördineren alles, van het maken van afspraken tot het ervoor zorgen dat respondenten op tijd komen. Hierdoor kun jij je volledig richten op het onderzoek.

Wil je op regelmatige basis in contact komen met specifieke doelgroepen of je eigen klantenbestand? Dan is het opzetten van een private pool dé oplossing voor jou.

Meer informatie over TestingTime

Maak een afspraak met één van onze experts of vraag meteen een offerte aan

We maken graag deel uit van jouw succesverhaal. Neem vandaag nog contact met ons op.

Maak contact met een expert
CATI interviewer male

Online interviews via webcam

Veel interviews worden tegenwoordig online afgenomen via platforms als Webex, Zoom, Teams of Lookback. Zo kunnen wij je helpen:

  • We bieden onze expertise en licenties voor verschillende online tools;
  • We kunnen je advies geven over de mogelijkheden van deze tools;
  • We zorgen ervoor dat respondenten stipt op tijd klaarzitten achter hun webcams;
  • Er wordt een online gastheer/gastvrouw aan je onderzoek toegewezen die alle technische aspecten voor zijn/haar rekening neemt, zodat jij je zorgeloos op je onderzoek kunt richten;
  • Als je onderzoek streaming of transcriptie nodig heeft, kunnen we dat ook voor je regelen.
Een offerte aanvragen

Interviews op locatie

Onze respondenten staan natuurlijk ook open voor deelname aan marktonderzoek op locatie. Dit kan geregeld worden in één van onze vestigingen in Amsterdam of Amersfoort of op een locatie naar keuze. Dit kan bijvoorbeeld in het UX-lab van je bedrijf zijn of een andere geschikte vergaderlocatie in Nederland. Daarnaast zijn onze respondenten beschikbaar voor in-home visits of go-shoppings. Vraag gerust naar de beschikbare opties.

Bekijk onze locaties

In-home gebruikerstests (iHUT)

Ben je geïnteresseerd om respondenten thuis producten te laten testen? Dit kan geregeld worden met een In-Home Usage Test (iHUT).

Zo kunnen wij je helpen:

  • We verzenden producten naar de door jou geselecteerde doelgroep.
  • Bij alle pakketten worden een uitgebreide uitleg meegestuurd.
  • We zorgen ervoor dat respondenten thuis beginnen met testen of proeven en de bijbehorende vragenlijsten snel invullen.
  • De resultaten worden vervolgens geleverd in de vorm van een tabel, rapport of ingevulde vragenlijsten.
Vraag een offerte aan

Full-Service Qual: Ondersteuning voor (multi-country) onderzoeksprojecten

Wij zijn jouw gids voor het wereldwijd organiseren van veldwerk. We gebruiken ons netwerk van veldwerkbureaus, locaties en moderators om ervoor te zorgen dat je internationale onderzoeksproject een succes wordt.

Jij bepaalt welk deel je uitbesteedt of juist in-house doet. Neem contact met ons op voor alleen respondenten, of besteed het hele onderzoeksproject uit, inclusief analyse en rapportage.

De mate van ondersteuning die je nodig hebt, kan per project verschillen. Zelfs binnen een project kun je ons vragen meer te doen als dat jou dat beter uitkomt. Afhankelijk van gewenste expertise, het budget en de tijd die je beschikbaar hebt, bepalen we samen hoeveel Norstat je nodig hebt.

Neem contact op

Aanbevolen artikelen

Hier zijn artikelen die jinteressant kunnen zijn bij het organiseren van kwalitatief onderzoek

Verschil tussen kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek

Duik in een spectrum van onderzoeksmethodologieën die zijn afgestemd op verschillende doelstellingen en die inzichten opleveren. Ontdek verschillende vormen van datacollectie bij zowel kwalitatief – als kwantitatief marktonderzoek.

Meer lezen

Getting it right: steekproefkwaliteit in persoonlijke interviews

Leer meer over de uitdagingen bij persoonlijke interviews: Ontdek waarom deze aanpak niet zo eenvoudig is als hij lijkt en leer hoe je hem kunt uitvoeren zonder aan kwaliteit in te boeten.

Meer lezen

Een handleiding voor onderzoekers voor het verzamelen van marktonderzoeksdata.

Het verzamelen van data voor marktonderzoek onder de knie krijgen: Ontdek in onze uitgebreide gids hoe methoden voor dataverzameling onderzoekers in staat stellen geïnformeerde beslissingen te nemen voor bedrijven.

Meer lezen