Onderzoek in het buitenland

Toegang tot miljoenen consumenten en honderden researchers
Norstat is graag je gids en organisator voor onderzoeken waar ook ter wereld. Ons netwerk van fieldwork agencies, venues en moderators zetten wij graag in om jouw internationale project tot een succes te maken.


Do It Together met Norstat

  • Jij bepaalt welk deel je uitbesteedt of juist in-house doet. Je kunt bij Norstat terecht voor alleen deelnemers maar ook een compleet onderzoek uit besteden inclusief analyse en rapportage.

  • Dit kan per project verschillen en zelfs binnen een project kun je Norstat vragen meer te doen als jou dat beter uit komt.

  • Afhankelijk van de expertise, het budget en de tijd die je beschikbaar hebt, bepalen we samen hoeveel Norstat je nodig hebt.


 

Waar klanten tegenaan liepen

“Internationaal onderzoek is heel duur.”

 

Ook internationaal kun je vaak al een deel zelf. Als je slechts 10 Italianen wilt spreken via een video call in het Engels dan moet je niet bij een internationaal research network en zelfs niet bij een lokaal full service research agency zijn. Te veel overhead en te veel schakels en het is niet hun core business. Dan heb je een lokale Norstat nodig. Een partij die het juiste profiel werft, de incentive verzorgt en op het geplande moment de juiste persoon on-line beschikbaar heeft voor jou.

“Op wie kan ik vertrouwen in een ander land?”

 

In vele landen hebben we partners die hún lokale markt kennen. Dit zijn partijen waar Norstat al veel mee heeft gewerkt en die bewezen hebben dat ze leveren wat ze beloven. Het interessante is dat veel van de freelancers waar Norstat mee werkt ook ingezet worden door grote research networks die hen presenteren als eigen staf.

“De coördinatie met meerdere landen kost me te veel tijd.”

 

Als je slecht in één land onderzoek wilt doen kun je dit zelf nog coördineren, mits je de juiste partners kent. Zeker als het verschillende landen betreft, is dit tijdrovend. Dan wil je het gedoe bij Norstat neerleggen en zelf kunnen focussen op het vergaren van inzichten.


Cases


Marktpotentie bepalen in 6 landen

Een financieel dienstverlener wil zijn beleggingsapp internationaal uitrollen. Land voor land, maar waar is de meeste potentie en waar kunnen ze dus het beste beginnen?


Focusgroepen met private bankers in Duitsland en Frankrijk

Het complete onderzoek inclusief werving, moderatie en rapportage uitbesteed aan top freelancers in beide landen.


7 video-interviews in Italië binnen 24 uur

Een FMCG partij wil snel even vanuit het hoofdkantoor met 5 Engelssprekende Italianen de inhoud van hun koelkast bespreken.


Wat zeggen klanten over ons internationaal onderzoek?

Voor een (nieuw) concept binnen onze bank wilden we kwalitatief onderzoek doen in Nederland, Duitsland en Frankrijk. De sessies moesten in 5 snelle, korte sprints gedaan worden. We zochten een partij die ons kon faciliteren met deze sprints.

We hebben verschillende partijen benaderd. De voorstellen lagen qua prijs en kwaliteit bij de meeste partijen op hetzelfde niveau.Wij hebben gekozen voor Norstat omdat zij in gesprek de meest entrepreneurial spirit toonden, een “wir schaffen es” mentaliteit. Norstat bleek dit tijdens het hele traject ook waar te maken.

Bij de sprints is het van belang dat je snel kunt schakelen en dat iedereen in het proces daar goed mee omgaat. Uiteraard zonder dat de kwaliteit onder druk komt te staan. De uitdaging was niet makkelijk. De doelgroep Private Bankers zijn lastig te werven en de moderators moesten echt specifieke kennis van finance hebben. Toch is Norstat er in geslaagd om ons goed te faciliteren in ons internationale project.

Het tweede project hebben we daarom nu ook opgestart.

Bastiaan Braams 
Head of Marketing Development bij ABN AMRO Private Banking International

Samenwerken?

Norstat is de ideale partner. Jij bepaalt namelijk welk deel van het onderzoek je uitbesteedt of juist in-house doet.

Vraag een offerte aan

Contact?

We willen graag deel uitmaken van jouw succesverhaal.

Neem contact met ons op